به کلینیک مراقبت از زخم
دکتر فراهانی خوش آمدید

02191015268 08691015268 06691015268

تماس از تلفن ثابت در تهران مرکزی و لرستان بدون کد

ورزش در استومیت را اصولی یاد بگیرید

ورزش در استومیت

توجه داشته باشید:

تمرینات ذکر شده را پس از طی کردن دوره بهبودی کامل. حدودا یکماه پس از جراحی میتوانید با مشاوره پزشک یا پرستار مربوطه در منزل انجام دهید.

تمام تمرینات می تواند باعث تقویت عضلات کمر، شکم، و لگن می شود.

حداقل تا سه ماه پس از جراحی فعالیت خود را محدود به فعالیتهای سبک کنید.

پس از آن میتوانید با توجه به شرایط فعالیتهای روزمره، البته نه بسیار سنگین خود را آغاز کنید. فراموش نکنید که پیاده روی و شنا همیشه برای شما بسیار مفید خواهد بود. روی زمین دراز بکشید و در صورت نیاز یک بالش کوچک زیر سر خود قرار دهید. زانوهای خود را خم کرده و بالا بیاورید. دستان خود را کنار خود مطابق شکل قرار دهید.

باسن و قسمت انتهایی کمر خود رابه سمت بالا بکشید تا 3 بشمارید و سپس رها کنید.

در همین پوزیشن که قرار دارید میتوانید دستان خود را مطابق شکل 2 بلند کرده و سعی کنید که با زانو ها تماس دهید و سپس رها کنید.

 

در همین حالت این بار سعی کنید مجددا باسن و کمر خود را این بار کمی بیشتر از روی زمین بلند کنید و دوباره به حالت اول برگردید.

 

مطابق شکل 4 ، روی دستها و دو زانوی خود قرار بگیرید. سعی کنید کمر خود را صاف نگه دارید و عضلات شکم را به سمت داخل بکشید 3 ثانیه نگه داشته سپس رها کنید.

در حالتی که به پشت دراز کشیده اید. یکی از زانوها را خم کنید. و آن را کم کم از زمین بلند کرده و وزن خود را روی سمت مقابل بیاندازید. تا 3 بشمارید و مجددا تکرار کنید. این تمرین را میتوانید برای هر طرف از بدن خود 5 بار تکرار کنید.

در حالت ایستاده به دیوار تکیه دهید طوری که پاهای شما حداقل 30 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد. کمر شما باید در حالتی قرار بگیرد که فقط بتوانید دو دست خود را مابین آن و دیوار قرار دهید. حال سعی کنید. به دیوار فشار آورده و کمر را از دیوار فاصله دهید. و این حالت تا حداقل 5 ثانیه حفظ کنید. سپس دوباره به حالت اول برگردید و مجددا تمرین را انجام دهید. میتوانید 1 تا 5 بار در روز این تمرین را انجام دهید.

مطابق شکل 7 در حالت عادی بایستید و سعی کنید عضلات لگن خود را جمع و 3 تا 5 ثانیه نگه داشته و سپس رها کنید.

در حالت عادی بایستید و دو دست خود را در دو طرف باسن قرار دهید. و سعی کنید به پشت خم شده و 3 تا 5 ثانیه نگه داشته. و دوباره به حالت اول بازگردید. می توانید 7بار در روز این تمرین را انجام دهید. (توجه داشته باشید که این تمرین را 3 ماه پس از جراحی قادر به انجام آن هستید.)

توجه داشته باشید که اگر سه ماه پس از جراحی مجبور به جابجایی یکسری وسیله شدید، مطابق شکل شماره 9 این عمل را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

گفتگو با کارشناسان ما در واتساپ
گفتگو با مشاورین ما در واتساپ