به کلینیک مراقبت از زخم
دکتر فراهانی خوش آمدید

02191015268 08691015268 06691015268

تماس از تلفن ثابت در تهران مرکزی و لرستان بدون کد

راهنمای تنظیم تشک مواج برای بیماران

تنظیم تشک مواج برای بیماران

انواع تشک مواج مثل سلولی و تخم مرغی هم اکنون در بازار در دسترس بیماران است. تشک مواج سلولی خیلی مناسب و بهتر از مدل تخم مرغی است. که اگر درست و اصولی مصرف شود برای همه مناسب است.

تشک ها به یک موتوری وصل هستند که آن موتور دو عدد خروجی هوا دارد و با دو عدد رابط به تشک وصل می‌شود.

تشک به صورت زوج و فرد پر می‌شود یعنی یک لاین سلول ها پر و یک لاین خالی است باید دقت کنیم که حتما زیر تشک یک پوشش سفت ولی پوششی که دچار پنجری نشود استفاده کنیم.

بعضا دیده می‌شود که زیر تشک مواج از تشک نرم استفاده می کنند یا روی تخت کاملا فنری و بعد از آن از تشک نرم استفاده می‌کنند که آن نرمی تشک این مواج بودن تشک مواج را خنثی می کند.

دقت کنیم که اگر بیمار روی تخت است تشک زیری سفت باشد و اگر قصد داشتیم روی زمین پهن کنیم از تشک های پشمی استفاده نکنیم و یک عدد پتو برای زیر تشک روی زمین کفایت می‌کند.

یکی از مواردی که حتما باید به آن دقت کنیم تنظیم تشک است :

انواع تنظیم های تشک مواج

بعضی از موتورهای تشک مواج به این صورت هستند که به صورت کیلوگرم مدرج شدند. یعنی از 10 کیلو تا 100 کیلوگرم روی آن درجه موتور علامت گذاری شده است. و ما میتوانیم با توجه به وزن بیمار آن را تنظیم کنیم بعضی از موتورهای این تشک ها مینیمم و ماکسیمم را دارند و بعضی از 1 تا 10.

در کمینه و بیشینه و یک تا ده ها باید بدانیم استاندارد تنظیم تشک به چه صورت است.

استاندارد تنظیم تشک باید به اندازه ای باشد که ما بتوانیم برای مثال زیر باسن یا زیر کتف های بیمار که بیشترین وزن را تحمل می کنند.

در لاینی که فشار ندارد یعنی اگر لاین زوج پر است و لاین فرد خالی می‌ باشد. در لاین فرد به اندازه سه انگشت خود بیمار دستمان را ببریم و بیاریم.

به این صورت که اول دستمان را روی دست بیمار قرار می دهیم. سه تا از انگشتان خود بیمار به همان اندازه باید زیر ملحفه بیمار فضای خالی وجود داشته باشد. هر لاینی که الان خالی از هوا می‌باشد.

در همین راستا درمانگر زخم دکتر فراهانی در ویدیویی کوتاه به این نکات اشاره می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

گفتگو با کارشناسان ما در واتساپ
گفتگو با مشاورین ما در واتساپ